Què trobareu ací?

Aquest blog està destinat a tota aquella gent que s’interessa per la nostra llengua: el valencià.

La llengua és un instrument de comunicació i principal ferramenta de relació entre essers humans. Segons l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, el valencià és l’idioma propi de la Comunitat Valenciana, que forma part del sistema lingüístic dels territoris de l’antiga Corona d’Aragó.

Nosaltres, com a futures docents, sentim la necessitat de poder impartir la nostra assignatura en la nostra llengua pròpia. Motiu pel qual estem realitzant el curs de Capacitació de Valencià.

Dins d’aquest curs s’inclou l’assignatura d’Iniciació a l’Educació Literària i Lingüística. El nostre objectiu en aquesta assignatura és aprendre a ensenyar la llengua i per aquest motiu em creat aquest blog on escriurem sobre diversos recursos per a que el lector puga conèixer-la i accedir a diversos recursos per a millorar el seu coneixement.

Firmat:

Neus Cuenca Luna

Verònica Ballester Soriano

diumenge, 22 de gener del 2012

Ensenyar amb la boca tancada.

La primera cosa que crida l’atenció d’aquest llibre és sens dubte el títol, com podem ensenyar amb la boca tancada? És a dir, sense parlar.

Parem-nos a pensar uns minuts sobre les nostres classes, que passa més temps fent un professor a la classe? Parlar, Escoltar, Escriure o Llegir?

I què passen més temps fent els alumnes? Parlar, Escoltar, Escriure o Llegir?
Si sou docents segurament la resposta serà parlar, explicant la lliçó.

Si sou alumnes segurament el que més feu siga escoltar l’explicació del professor.
Desafortunadament el fet que els professors passen hores parlant i explicant el tema no sempre significa que els alumnes l’estiguen aprenent. Per això, l’autor de “Ensenyar amb la boca tancada”, en Don Finkel, ens planteja un llibre per a reflexionar sobre los nostres tècniques d’ensenyança i que siguen els propis alumnes els que construeixquen el seu aprenentatge a través de la inducció.

Tot i que el llibre està escrit per un professor d’universitat que es dedica a la filologia i el llibre està basat sobre tot en la seua experiència, el fet que ens ajude a reflexionar sobre les nostres classes i com les conduïm pot servir-nos per a replantejar-nos com ensenyem i com millorar-ho.
Per això us recomanem aquest llibre, no es tracta d’un manual i de segur no us deixarà indiferents.


2 comentaris: