Parem-nos a pensar uns minuts sobre les nostres classes, que passa més temps fent un professor a la classe? Parlar, Escoltar, Escriure o Llegir?
I què passen més temps fent els alumnes? Parlar, Escoltar, Escriure o Llegir?
Si sou docents segurament la resposta serà parlar, explicant la lliçó.
Si sou alumnes segurament el que més feu siga escoltar l’explicació del professor.
Desafortunadament el fet que els professors passen hores parlant i explicant el tema no sempre significa que els alumnes l’estiguen aprenent. Per això, l’autor de “Ensenyar amb la boca tancada”, en Don Finkel, ens planteja un llibre per a reflexionar sobre los nostres tècniques d’ensenyança i que siguen els propis alumnes els que construeixquen el seu aprenentatge a través de la inducció.
Tot i que el llibre està escrit per un professor d’universitat que es dedica a la filologia i el llibre està basat sobre tot en la seua experiència, el fet que ens ajude a reflexionar sobre les nostres classes i com les conduïm pot servir-nos per a replantejar-nos com ensenyem i com millorar-ho.
Per això us recomanem aquest llibre, no es tracta d’un manual i de segur no us deixarà indiferents.
Una idea genial,ja és hora que els alumnes siguen actius i protagonistes del seu aprenentatge
ResponEliminaMolt interessant
ResponElimina